تلفن پشتیبانی و مشاوره آنلاین :‌ 09188364407

فهرست
سبد خرید
جمع کل:  
0 تومان

 

آشنایی با تعمیرات ایسیو زیمنس و ای سی ها 

واحد کنترل الکترونیکی ایسیو

عملکرد صحیح موتور در سیستم انژکتوری زیمنس توسط واحد کنترل الکترونیکی سی و کنترل می گردد واحد کنترل الکترونیک با استفاده از اطلاعات دریافت شده است سنسورهای مختلف سیستم که در زیر به آن اشاره می شود زمان و طول

مدت پاشی سوخت توسط انژکتورها زمان و مدت زمان جرقه زنی وضعیت دورارام میزان کوروش موجود در موتورو نیز عملکرد تجهیزات مربوط به آلودگی ناشی از بخارات بنزین را کنترل می نماید علاوه بر این عملکرد پمپ برقی و سیستم

عیب یابی نیز توسط ایسیو کنترل می‌گردد واحد کنترل الکترونیکی سیو طبق یک برنامه مشخص عمل می‌کند که توسط کارخانه سازنده بر اساس مشخصات موتور خودرو طراحی شده است

پارامترهای به کار گرفته شده توسط واحد کنترل الکترونیکی ecu عبارتند از

دور موتور

فشار هوای ورودی و دمای هوای ورودی

وضعیت دریچه گاز

دمای مایع خنک کننده موتور

سرعت خودرو

موقعیت میل سوپاپ

میزان نسبت هوا به سوخت

میزان کوبش موجود در موتور

عملکرد سیستم تهویه

ولتاژ باتری

ای سیو از اطلاعات فوق برای کنترل موارد زیر استفاده می کند

میزان و زمان پاشش سوخت

زمان جرقه زنی

دور آرام موتور

عملکرد پمپ بنزین

عملکرد شیر برقی کنیستر

قطع تزریق سوخت برای جلوگیری از افزایش دور موتور و کاتاف

عملکرد فنی کندانسور

سیستم عیب یابی

علاوه بر این از اطلاعات ارسال شده به ایسیو برای نمایش اطلاعات زیر استفاده می شود

دور موتور

دمای ماه سیستم خنک کننده

سرعت خودرو

نحوه عملکرد ایسیو در شرایط مختلف

در زمان استارت موتور

در زمان استارت زدن فرمان انژکتورها را به صورت پارس صادر می‌کند و انژکتورها به صورت متناوب شروع به پاشش یکنواخت می نمایند مقدار سوخت تزریق شده با توجه به دور موتور و دمای مایع سیستم خنک کننده و همچنین دما و

فشار هوای ورودی تنظیم می شود در عین حال مقداری هوای اضافی توسط موتور پله‌ای دور آرام و با توجه به پارامترهای عملکرد موتور تعیین می گردد پس از استارت زدن و روشن نشدن موتور دور موتور با توجه به دمای مایع خنک کننده

موتور تعیین می گردد

عملکرد در دوره های مختلف

در زمان تغییرات لحظه‌ای موتور شتاب گیری یا کاهش سرعت مدت زمان تزریق سوخت توسط انژکتورها بر اساس تغییر در مقادیر پارامترهای زیر تعیین می شود

دور موتور به وسیله سنسور دور موتور
وضعیت دریچه گاز

فشار هوای ورودی به وسیله سنسور فشار هوای منیفولد

دمای مایع خنک کننده به وسیله سنسور دمای مایع خنک کننده موتور

قطع پاشش سوخت انژکتورها

در زمان کاهش سرعت خودرو زمانی که به طور ناگهانی راننده پای خود را از روی پدال گاز بر می‌دارد ایسیو پاچه سوخته انژکتورها را به دلایل زیر قطع میکند

کاهش مصرف سوخت

کاهش میزان گازهای آلاینده خروجی اگزوز

ب برای جلوگیری از افزایش بیش از حد دور موتور تقریباً از دور موتور ۵۵۰۰ دور در دقیقه پاشش سوخت توسط انژکتور قطع میشود

شروع مجدد پاشش انژکتورها

بعد از قطع پاشش سوخت هنگامی که دور موتور به مقدار مشخصی می‌رسد عمل پاشش سوخت مجدداً آغاز می‌شود تا از خاموش شدن موتور جلوگیری شود

حافظه ایسیو

در داخل ایسیو دو نوع حافظه قرار دارد

حافظه دائم

حافظه موقت

حافظه دائم ایسیو با قطع باتری از بین می‌رود و در واقع محل قرار گیری اطلاعات مربوط به میکرو آیسی و ایسیو موتور خودرو است که توسط آنها ایسیو اطلاعات دریافتی از سنسور های مختلف سیستم را پردازش می نماید

حافظه موقت ایسیو با برداشتن کابل باطری پس از مدت زمان معینی از بین می‌رود در این قسمت به ایسیو زیمنس می‌پردازیم در مورد آی سی های موجود در ای سیو که هر کدام به چه منظوری به کار رفته اند تحقیق می‌کنیم در مورد آی سی

های موجود و تعمیرات ایسیو مختصراً توضیح می دهیم

ایسیو زیمنس به کار رفته در خودروهای پراید و وانت پیکان و سمند و پژو ۴۰۵ و پژو پارس در واقع یک سیستم میکرو کنترلی است که از قبل برای اطلاعاتی که سنسور ها به آن ارسال می‌کنند برنامه نویسی شده است تا بر اساس اطلاعات

دریافتی و پس از تجزیه و تحلیل آنها و مطابق با دستور هایی که در برنامه قرار داده شده است فرمان های لازم را به عمل گرها بدهد و با استارت زدن به خودرو و روشن شدن خودرو برنامه موجود در آن شروع به اجرا می شود

برای تعمیر ایسیو ابتدا باید عیب یابی نمایید که کدام سنسور یا قطعه دارای عیب است ابتدا دیاگ را به خودرو وصل میکنیم و وارد منوی کد خطاها می‌شویم سپس کد خطاها را چک می نماییم اگر خطایی وجود داشت خطاها را پاک می کنیم اگر

خطایی وجود داشت چک میکنیم کد خطا مربوط به کدام قطعه است سپس قطعه را چک می نماییم اگر با تعویض قطعه خطا برطرف شد طبق بحث‌های گفته شده سوکت قطعه را بررسی و مدار را چک میکنیم اگر قطعه و مدار و سوکت سالم بود

امکان خرابی ای سی وجود دارد برای اطمینان از سالم یا خراب بودن ایسیو آن را با یک ای سیو سالم مطابق با خودروی مورد نظر تعویض میکنیم اگر خطا برطرف شد پس ایسیو دارای عیب است همچنین به وسیله دستگاه آزمایش کننده ایسیو

می‌توان ایسیو را تست نمود

در برخی از موارد در تعمیرات ایسیو عیب می تواند از برنامه ایسیو باشد که با تعویض آی سی عیب یا خطا برطرف خواهد شد چون این گونه آی سی ها باید برنامه‌ریزی شوند برنامه مورد نظر باید با همان آیسی و ایسیو مطابقت داشته باشد در

غیر اینصورت ای برطرف نخواهد شد برای برنامه‌ریزی آی سی های قابل برنامه ریزی دستگاهی به نام پروگرامر همراه آداپتور مربوط به همان آی سی وجود دارد و برنامه را باید تهیه کرد و سپس برنامه‌ریزی شود

توجه داشته باشید در تعمیرات ایسیو به علت وجود پایه های ریز و نزدیک به هم و همچنین مقاومت های اطراف آی سی و روی برد باید کاملاً دقیق نمایید و برداشتن آی سی و قطعه بر روی برد خیلی آرام و با دقت لازم انجام شود همچنین

گذاشتن آی سی و قطعه بر روی برد و چگونگی لحیم کاری در تعمیرات خیلی مهم است

اگر پایه های هریک از آی سی های موردنظر تعویض شده درست و به دقت لحیم کاری نشود آی سی یا قطعه مورد نظر خطای مربوطه را برطرف خواهد کرد و در لحیم کاری بیا برداشتن آی سی عروس روی برد با گذاشتن آی سی بر روی برد

با دقت و مهارت لازم انجام نشود امکان آسیب دیدن برد یا ایسیو وجود دارد

تعمیرات ایسیو به مهارت فراوانی نیاز دارد برای این کار باید آموزش ها و تمرینات لازم را سپری نمود در ایسیوهای زیمنس چند نوع آی سی وجود دارد که کف آی سی ها به برد لحیم کاری شده‌اند و باید از پشت بردیا آی سی حرارت داده شود

تا آی سی راحت از جای خود برداشت شود و به آی سی و به اطراف آی سی آسیب وارد نشود

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Template Design:Dima Group