تلفن پشتیبانی و مشاوره آنلاین :‌ 09188364407

فهرست
سبد خرید
جمع کل:  
0 تومان

 

رله دوبل 

 

رله ها کلید هایی هستند که به طور الکتریکی فعال می شوند به جای فشار دادن یا عوض کردن وضعیت یک جریان یا سیگنال کلید را به کار می اندازد این جریان که توسط یک کلید وصل می‌شود در یک میدان مغناطیسی ایجاد و کنتاکت

مغناطیسی را ایجاد یا قطع می نماید به عبارت دیگر از یک جریان کوچک برای کنترل یک جریان خیلی بزرگتر استفاده می گردد و این مسئله باعث افزایش عمر کلیدها می گردد رله دوبل در سیستم های سوخت رسانی انژکتوری نیز برای کنترل

برق مصرفی عملگرهای سیستم سوخت رسانی و جرقه توسط ایسیو مورد استفاده قرار گرفته است یعنی وظیفه برق رسانی به قطعات مهم سیستم انژکتوری در سه حالت زیر را انجام می دهد

۱- سوئیچ بسته ۲- سوئیچ باز ۳- خودرو روشن
ا

ین قطعات عبارتند از:

۱- ایسیو

۲- پمپ بنزین

۳- انژکتورها

۴- کویل دوبل

۵- سنسور سرعت

۶- شیر برقی کنیستر

۷- المنت گرم کننده سنسور اکسیژن
ا

گر این قطعه خراب شود برق کل سیستم قطع میشود

محل قرارگیری رله دوبل :

( عکس)

روش های عیب یابی :

در صورت خرابی قطعه بی پایی در خود را به وجود می‌آیند که عبارتند از :

۱- در صورت از کار افتادن این قطعه به علت قطع شدن تغذیه قسمت های مختلف خودرو روشن خواهد شد

۲- اگر رله دوبل داغ کند یا زمانی که خودرو زیاد کار کند ناگهان خودرو خاموش می‌کند و پس از چند دقیقه کره سرد شد با استارت زدن خودرو روشن میشود

روش های تست رله دوبل :

۱- دستگاه دیاگ تجهیز خودرو ثمین را به خود را وصل میکنیم و سوئیچ را باز می کنیم وارد ملی عملگرها می شویم و تست پمپ بنزین را انجام می‌دهیم پلاتین رله باید صدا کند در غیر این صورت باید از رسیدن برق به رله دوبل اطمینان

حاصل کنیم

 

۲- تست ولتاژ سوکت رله را از جمله جدا میکنیم و پروب مشکی ولت متر را به سر باطری منفی می زنیم و پر و به قرمز ولت متر را به ترتیب به پایه های ۲ و ۸ و ۱۱ و ۱۵ اتصال می‌دهیم ولتاژ باتری باید در تک تک پایه های ذکر شده

وجود داشته باشد در غیر اینصورت جعبه فیوز ها و اتصالات را بازرسی می کنیم اگر برق تا پایه‌های مذکور وجود داشت نشان دهنده آن است که بر قطار لِه به درستی می رسد و باید جمله از لحاظ سلامتی بررسی شود آیا های ۱۱ و دو و ۱۵ و

۸ و ۱۴ همیشه جریان برق دارند و پایه ۷ منفی خود را از ایسیو دریافت می‌کند اگر ایسیو منفی را ارسال نکند رله های رله دوبل مگنت نخواهند کرد و خودرو روشن خواهد شد پس اگر ایسیو خراب باشد رله های رله دوبل عمل نخواهد کرد

چگونگی عملکرد رله دوبل :

رله دوبل مستقیماً توسط ایسیو انژکتور کنترل می‌شود

رله دوبل توسط یک سوکت ۱۲ راهه به دسته سیم سیستم انژکتور وصل می شود این زلزله دارای سه مرحله عملکرد است

۱- سوئیچ در حالت OFF باشد

در این حالت ولتاژ مثبت ۱۲ ولت به طور دائم به ایسیو اعمال می شود این ولتاژ به حافظه ایسیو اعمال می‌شود و تنظیم اتوماتیک ایسیو را انجام میدهد

۲- سوئیچ در حالت ON باشد

پس ازON شدن سوئیچ جریان مثبت ایسیو برقرار می شود

 

پمپ سوخت به مدت ۲ تا ۳ ثانیه به کار می افتد و پس از این زمان اگر موتور روشن نشود تغذیه سوخت رد خواهد شد

 

۳- هنگامی که موتور در حال کار باشد قطعات زیر را تغذیه می کند

۱- ایسیو انژکتور

۲- شیر برقی کنیستر

۳- پمپ سوخت

۴- انژکتور

۵- کوئل های جرقه زنی

۶- المنت گرم کننده سنسور اکسیژن

۷- سنسور کیلومتر

۸- سنسور میل بادامک                               

تمامی خدمات این سایت، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه می باشند و فعالیت های این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است.
هرگونه استفاده از مطالب این سایت بدون اجازه مدیران آن غیر مجاز بوده و تبعات آن بسته به نوع تخلف، متوجه افراد خاطی خواهد بود.

Template Design:Dima Group